? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "Save Template" CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Sunday, May 10, 2009

ibU... RaTu HaTikU... ~

MyHotComments.com

ibu, maafkan diri ini seandainya pernah

menguris hatimu..
mama, maafkan diri ini seandainya pernah

meninggikan suara padamu

bonda, ampunkan diriku seandainya aku

pernah mengasari dirimu
mak, maafkan juga diriku seadainya pernah

mengabaikan nasihat darimu
aku sedar, selama ini aku banyak menyakiti dirimu..
maafkanlah diriku wahai ibu.. tidak terniat dihatiku
menyakiti hatimu ibu,

mungkin hadiah dan kad ucapan dariku tidak seberapa
jika nak dibandingkan
dengan peng0rbananmu yang besar ..
kau mengandungkanku selama 9 bulan, menyusukanku,
mengasuhku dari kecil hingga dewasa, mendidikku menjadi 0rang
berguna dan sentiasa berada disampingku

ketika aku mmerlukanmu..
sesungguhnya peng0rbananmu ibu tidak terbalas..
aku sedar semua itu.. begitu banyak pengorbananmu..

wahai ibuku... ampunilah d0sa-d0saku.. redhakanlah diriku..
Ya Allah, sayangilah ibuku seperti mana dia

menyayangiku sejak kecil..
ampunilah dosa-dosa ibuku Ya Allah....
redhakanlah ibuku hidup dibumimu ini..
wahai Tuhanku, Rahmati daku.. Rahmati ibuku..

mak..., wajahmu kelihatan tenang meskipun kau sedang bersedih
wajahmu penuh kepura-puraan.. aku tidak mampu merasa sebenar-benar perasaanmu..
kerana kau begitu bijak menyembunyikan perasaanmu ketika bersedih
aku tidak tahu apa isi hatimu..

ibu.. kau sangat bererti bagiku..
sungguh sangat beerti.. tak mampu lagi ku ungkapkan dengan kata-kata
kau sanggup berk0rban demi anak-anakmu yang disayangi
berk0rban harta, mahupun nyawamu..
sungguh mulia hatimu ibu..
kasih dan peng0rbananmu begitu besar,
tidak dapat kubalas jasamu ibu..


mama... saatku bersendirian.. hadirmu disisi menemani diriku..
ketika semangatku hilang, kau hadir memulihkan semangatku

saatku berputus asa, hadirmu jua mengembalikan keyakinan diriku..
saatku menangis, hadirmu sekali lagi
mengesat air mataku..
kau begitu sempurna mama...
mama, kasih sayangmu tidak ternilai,
peng0rbananmu tiada batasan,
keihklasaanmu mendidik kami bukan kepuraan,
jasamu tanpa mengharap balasan..


tak dapat ku bayangkan sekiranya matamu tidak terbuka untuk selamanya
tanganmu tak mampu lagi untuk menghapus air mataku..
dan tidak ada lagi nasihatmu yang selama ini sering ku abaikan..
tidak dapat ku bayangan, apakah aku sudah mampu membahagiakan dirimu?
yang sekian kalinya kau selalu membahagiakan diriku..
apakah aku pernah terfikir sebelum ini?? betapa besar peng0rabananmu ibu..

kau k0rabankan segala-galanya untuk anakmu..

ampunkanlah diriku ini ibu... aku menyesal atas perbuatan diriku..
Crying 1


mama... kau adalah inspirasi hidupku

mama begitu berharga buat aniz..
aniz sayang mama sangat2...



i LoPh u So mUcH!!~ MuaaaaaaaaaaaHhHhh!!











0 comments: